Igår var..

....jag till Luleå över dagen.
04:35 uppstigning
05:25 - flygtaxin kom
05:50 - Framme på Midlanda. Det fanns ingen incheckning till Luleå och jag fick till svar att de inte kommit ännu och att jag skulle avvakta. Jag satte mig på en stol och väntade. Och väntade och väntade. När kl var strax efter 6 så stod det "go to gate" på Luleå-avgången. Då gick jag till killen igen och frågade och då fick jag ett annat svar: att jag skulle gå till Göteborgsincheckningen? Kunde karln inte sagt det när jag satt där och väntade. Jag satt ju mittemot honom.När jag checkade in så sa de "Är det du som är Anna- ja- det var bara dig vi väntade på". ÅHHH vad trött jag blev, men jag hann med och jag var inte sist in i planer. Det LILLA planet. Endast plats för 18 passagerare. Hua vilket litet plan.
07:35 Framme på Kallax flygplats, taxi till Luleå och kontoret.
8-17 möte och introduktion
17:36 flygtaxi. Supertrevlig taxichaufför! DEt är spännande att möta nya människor!
18:00 incheckning. Vi var bara 2 resenärer hem så planet kunde lyfta lite tidigare.
19:05 flygtaxi
19:25 HEMMA!!
Promenad och sedan Breaking Bad i soffan!
Det var den dagen!
Idag träffade jag mami efter jobbet. Hon ville byta örhängena som hon fick i present. Hon bytte till ett par lite enklare. Huvudsaken är att hon känner sig nöjd. Efter det ville hon ha hjälp att handla kläder. Efter 3 nya inköp för henne gick vi på 1891 och käkade middag-man kan ju inte tacka nej när det bjuds?! (jag är fortfarande mätt)
Hoppas ni har en mysig kväll!

Italien

Cool melon va? Chili och rödlök såldes i varenda butik!

En av stränderna. På "klippan" reenoverades ett gammalt slott

Italiensk glass- finns inget som klår den

Vårt hotell var bra. Litet, men låg perfekt-nära till stan coh stranden, och god service!

Kaffet, espresson och latten var superb! och billig!

för att inte tala om deras stenugnsbakade pizzor.. Detta är en capricciosa

Inte så pjåkig utsikt från hotellets veranda. Här satt vi och åt frukost, när vädret tillät. DE dagar de regnade fick vi käka på våra rum eftersom de inte hade någon "lokal" för det.

En av dagarna, närmare bestämt på mammas födelsedag åkte vi till Sicilien. Eftersom hela familjen är fotbollsintresserad så tänkte vi gå på fotbollsmatch: Catania-Parma. Brorsan hade kollat att vi kunde köpa biljetter på plats, det skulle var billigast och smartast. Vi hade bokat hyrbil innan och pratat med bilfirman och de som jobbade på hotellet om vilken väg vi skulle ta dit och hur lång tid det skulle ta. Ca 2-3 timmar. Vi åkte kl 9 från Tropea (A). Vi blev rekommenderade att åka kustvägen och det var otroligt vackert. Men eftersom de var rätt brant och kurviga vägar så tog det ju lite tid. Vi råkade också pka in i en stad och vi körde verkligen in i själva stadskärnan. Vi kom till en kyrka och folk glodde på oss. Vi åkte förbi den och kom på en jättesmal gränd. En gubbe stack upp fingret och sade "no no". Vägen tog slut där. Vi fick inte köra längre. Vi förstod att vi hamnat fel (fast vi tyckte att vi körde rätt). Problemet var bara att de var så himla trångt där plus. Men min pappa är proffs på att köra bil så han klarade det. Vi beslutade oss för att åka ut på motorvägen. Det var jättehöga och långa broar på den och min mor var livrädd. Och naturligtvis var det vägarbete så det gick ca 20 km/h.

bild från bilen på väg hem, vi valde att inte åka motorvägen hem.

Iallafal, vi kände oss lite stressade men till slut kom vi fram till Villa San Giovanni och köpte biljetter till färjan som skulle ta oss till Sicilien på 20 min. MEN då var det en demonstration i staden så de blockerade vägen. Vi blev ståendes ca en timme.  På Sicilien var vägen mkt bättre och vi gasade på. Vi kom fram till Catania ca 14, och matchen skulle börja 15. Catania är en stor stad och vi hade ingen karta. :/ vi frågade oss fram, men lyckades ändå yra bort oss. TIll slut frågade vi en mann som satt på en vespa och var till skillnad från övriga italienare helt ok att prata engelska. Han skulle också på matchen så han sa: följ efter mig så ska jag guida er. Vilken hero! DEt gjorde han. VI parkerade och stressgick bort mot stadion o 30-gradersvärmen. De nekade oss att komma in på den sidan av stadion eftersom det  bara var för dem med förköpta biljetter, vi skulle gå på andra sidan stadion. Sagt och gjort så gjorde vi det, men vi fick ta omvägar eftersom vägarna var avspärrade. Vi kom fram till kiosken som sålde biljetter men det var kö. Klockan var 14:40. Vi stod där i 10 min och sedan stängde han luckan - biljetterna hade tagit slut. DEt var den resan det! :) Så snöpligt. Men jag sa till min familj "Det måste ha varit meningen att vi inte skulle gå på den där matchen, med tanke på alla dessa hinder". Resan tog alltså 5 timmar typ. Vi blåste hem till Tropea och avnjöt en god middag och uppvaktade mor.

Vädret var okej. Första 3-4 dagarna var det skurar och växlande monlighet och fruktansvärda åksväder på nätterna. Men sön-tis tittade solen fram. Det var en skön och avkopplande resa. Hur härligt är det inte att ligga i en solstol, känna solens värme, lyssna och titta på det vackra havet och bara njuta?!

söndag

Skön söndag. Fint väder! Livet är härligt!

härligt med helg!

DEt är så skönt att det är helg. Men jag är trött. P tycker att jag enbart ska vara tyst eftersom jag bara har jobbat 2 dagar den här veckan, men man blir lite trött av att flänga runt.

Kl är 10:35 och jag har redan:
  • tvättat 4 maskiner och hängt tvätten
  • skjutsat P på jobbet
  • varit ute med Nike på prommis
  • varit och kastat återvinningsgrejer
  • ätit frukost

Det som återstår att göra är:
  • hämta och vika tvätt
  • städa tvättstugan efter mig
  • ordentlig städning i lägan
  • byta sängkläder
  • byta gardiner
  • köpa kaffefilter
  • lägg upp bilder från resan här
  • kanske en lite tupplur

Ikväll blir det parmiddag hos grannarna! Det ser jag framemot!

Ciao ciao!

en kort uppdatering

Hej mina kära läsare! =)

Jag har som ni kanske läst varit i Italien i en vecka och har inte haft möjlighet att blogga. Jag kom hem sent på onsdag kväll och sen har jag jobbat tors till fre och därmed ingen tid över för bloggning.

Resan var underbar. Jag återkommer med bilder imorgon då jag inte sitter vid "rätta" datorn just nu. Ni kan få EN bild nu:

Utsikt från balkongen

I torsdags fick jag ett glatt besked: Jag sökte ett uppdrag som utbildningsansvarig/utbildningsresurs för ett par veckor sedan och guess what? Jag fick det! Jag börjar redan på måndag och uppdraget sträcker sig fram till sista december i år. Det känns fantastiskt rolig, spännande och lite nervöst. Nu får jag dessutom lite nytta av min lärarutbildning. Det är nästan så att jag lurar på att ta fram den "gula bibeln" som användes flitigt under min utbildning! =) På måndag flyger jag till Luleå för en introduktion. Jag är så glad. Livet är så bra!

I helgen jobbar min käresta. Jag planerar att städa, byta gardiner och höstfixa lite i lägenheten samt ta någon tur i skogen.

Sov gott!♥

Semester!!!! Vi är på hotellet. Har checka...

img_2980 (MMS)

Semester!!!! Vi är på hotellet. Har checkat in och avnjuter ett glas rött!     Imorrn bär det av kl: 7;50. Ha det så bra!

pp=packning pågår och BB

hej hopp!
Jag har packat klart, nästan iaf. För imorrn, direkt efter att jag slutar arbetet kl 16:30 åker vi till Sthlm och på onsdag morgon bär det av mot Kalabrien, Italien. MMm jag längtar, och jag älskar att ha allt framför mig. Jag älskar att längta! DEt är min grej.
Ikväll har jag packat, lagat ett par jeans och donat. Efter det har vi tittat på vår nya favvoserie BB= Breaking Bad. Grymt bra serie! Vi har också varit ute på en cykeltur med Nike i mörkret. När vi hade cyklat klart och skulle ställa cyklarna i cykelförrådet kom plötsligt en liten kanin. Den hoppade fram till oss och NIke blev rätt intresserad. P frågade genast om vi hade några morötter hemma...  =) Men efter några minuter kom en tjej som letade efter sin kanin. SLutet gott, allting gott.
Nu ska vi se ett till avsnitt av Breaking Bad!
Packningslista är alltid bra! =)
Jag färgade håret igår! =) HM's egna slingor är köng!
Sov så gott!

stugmys

Hej!
Igår efter jobbet åkte vi ut till stugan. Vi hade bjudit in Mats & Maria på middag.
Kvällens meny:
*Förrätt:
Toast skagen
alt.
Toast med ölkorvsröra
*Varmrätt:
Hasselbackspotatis, oxfilé med 3 sorters peppar, hemmagjord rödvinssås, bea och sallad
*Dessert:
Friterad camenbert, med glass och hjortronsylt

Tyvärr glömde jag att fota maten =)
Vi hade en trevlig kväll tillsammans!
Vi övernattade där och åkte hem idag vid 14-tiden. Sen vi kom hem har jag sovit, diskat, dammat av golven och hjälpt till med Nikes kloklippning.
Ikväll ska vi nog till Pärs syster.
Bilder:
Dagens frukost =)
Trevlig kväll!

Hej! Vi är i stugan med Maria och Mats! Vi...

img_2844 (MMS)

Hej! Vi är i stugan med Maria och Mats! Vi har ätit förrätt: toast Skagen och till varmrätt hasselbackspotatis, oxfilé, rödvinssås och bea. Pärra ska fixa efterrätten: friterad camenbert med glass och hjortonsylt! Trevlig kväll!

gräsklippning

Halva veckan är avklarad.
Idag åkte vi till stugan efter jobbet. Gräset behövde klippas. Vi hade två gräsklippare så det gick snabbt att klippa, men jag fick putsa till lite efter P, eftersom han hade slarvat  =)
Men brr vad kallt det blev. När vi kom hem gick jag ut en snabbis med Nike. Tog på mig skaljackan, skalbyxor och pannband och det var välbehövligt. Nu myser jag i soffan med ponchon, filt, tjocksockar och värmeljus.